Tips Mencegah Kolesterol



Tahukah Anda  5 Tips Untuk Mencegah Kolesterol.

Kolesterol merupakan masalah kesihatan serius yang sering menyerang masyarakat di era moden ini. Melihat penyebab kolesterol sudah jelas, mereka lebih banyak hidup dari makanan segera, selain itu gaya hidup yang kurang sihat.
Anda yang merasa memiliki kadar kolesterol yang tinggi dalam tubuh dan sebelum mengakibatkan berbagai penyakit kronik seperti serangan Jantung, sebaiknya lakukan cara untuk mencegah kolesterol dengan tip-tip berikut:-

1.      Pengambilan sayuran.
-       Mencegah kolesterol dengan memperbanyakkan pengambilan sayur-sayuran dalam makanan harian kita. Sayuran memiliki kandungan serat, pelbagai vitamin dan juga antioksidan tinggi yang baik untuk tubuh. Selain dapat memberikan nutrisi penting untuk tubuh, ia juga antara langkah yang terbaik dalam mencegah kolesterol.

2.      Senaman Teratur.
-           Dalam usaha mencegah kolesterol dalam darah, kita harus menurunkan berat badan terlebih dahulu dengan cara membakar lemak atau kalori dalam tubuh. Dengan melakukan aktiviti senaman 3 kali seminggu, kita boleh mengurangkan kadar kolesterol jahat dalam tubuh kita.

3.       Jauhi Pengambilan makanan yang mengandungi kolesterol tinggi.
-          Kempen mencegah kolesterol tidak berhasil sekiranya kita masih lagi mengamalkan pemakanan yang kurang sihat. Meminimakan makanan kolesterol tinggi sebanyak mungkin boleh membantu kita mencegah kolesterol dalam tubuh.

4.      Pengambilan buah-buahan.
-                  Buah-buahan amat terkenal dalam mencegah kolesterol dalam tubuh.
Pengambilan secara rutin harian sememangnya memberi banyak manfaat untuk tubuh kita dalam mencegah kolesterol dengan lebih berkesan lagi.

5.      Mengamalkan Pengambilan Herba
-      Pengambilan herba pilihan yang terbaik seperti Danshen Plus, memudahkan usaha orang ramai dalam mencegah kolesterol. Ia telah disahkan berkesan secara klinikal oleh badan antarabangsa seperti USFDA. Ia juga 100% dari bahan-bahan semulajadi dan selamat dimakan serta tiada kesan sampingan. HALAL & KKM juga dimiliki herba ini.
   
    Anda tidak perlu risau mengenai kolesterol yang tinggi lagi. Danshen Plus boleh membantu anda mencegah kolesterol.

Diatas adalah sebahagian tip-tip untuk mencegah kolesterol dalam tubuh yang boleh dikongsikan buat masa ini. Mencegah kolesterol lebih awal adalah lebih baik dari mengubatinya. Dalam kesibukan kehidupan harian, kebanyakan kita tidak dapat melakukan aktiviti-aktiviti sihat dan pemakanan yang teratur. Kempen mencegah kolesterol telah banyak diadakan samada di media cetak atau diatas talian. Oleh itu mulakan langkah kanan bersama keluarga untuk bersama-sama mencegah kolesterol yang tinggi dalam tubuh. Sekian.




Untuk Lebih Lanjut, Sila Hubungi / Whatsaps ke:

013-2777652